فهرست منابع
بائوم، رابرت (1382). دانشگاهها چگونه کار میکنند. (ترجمه حمید آراسته). تهران: مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
توفیقی، جعفر. نورشاهی، نسرین و فراستخواه، مقصود (1391). واکاوی رابطۀ دو نظام دفاعی و آموزش عالی از دیدگاه خبرگان در حوزه. فصلنامۀ راهبرد دفاعی.
راهپیما غیاثآبادی، مطهره و پورشافعی، هادی (۱۳۹۴). کارآفرینی و ویژگیهای کلاس درس کارآفرینانه. همایش ملی مدیریت و آموزش.
سانیال، بیکاس (1379). نوآوری در مدیریت دانشگاهی. تهران: مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
سهرابی، زهره و بوشهری، الهام (1392). مدیریت و رهبری دانشگاهی. تهران: تحفه.
سهرابی، بابک، رئیسی وانانی، ایمان و رسولی، هاتف (1389). ارزیابی شایستگی دانشمحور در آموزش عالی. چشمانداز مدیریت دولتی، 2، 58-77.
شارعپور، محمود. فاضلی، محمد و صالحی، صاد (1387). بررسی شاخصهای کیفیت در آموزش عالی بر مبنای تحلیل شایستگیهای کانونی. نشریه آموزش عالی ایران، 1، 30-55.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1384). شاخصهای ارزیابی آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران. تهران.
عرفانی، مریم و دیانتی، محمد (1388). نقش شایستگیها در مدیریت منابع انسانی. ماهنامه تدبیر، 207، 16-20.
غفرانی، محمدباقر و وحیدی، پریدخت (1382). طرح نیازسنجی نیروی انسانی متخصص و سیاستگذاری توسعه منابع انسانی کشور. تهران: مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
فراستخواه، مقصود (1377). چالشهای آموزشی عالی؛ گزارشی از کنفرانس پاریس. فصلنامۀ پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، 17.
فرشیدی، اسحاق. شجاع، علی و رضایی، سمیه (1393). مدیریت منابع انسانی مبتنی بر شایستگی در شرکت ملی گاز ایران. دوازدهمین کنفرانس بینالمللی مدیریت.
فیض، مهدی و بهادرینژاد، مهدی (1389). الگوی شایستگی حرفهای دانشآموختگان دانشکدههای مهندسی نظام آموزش عالی ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 46، 37-68.
کارترایت، راجر (1387). مدیریت استعداد: نگاهی نو به توسعه سرمایه انسانی (م. گودرزی، مترجم).
کاظمی، محمود (1390). چالشهای اساسی فراروی آموزش عالی در هزاره سوم. دومین همایش ملی مدیریت پژوهش و فناوری، تهران. پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت. http://www.civilica.com/Paper-NCRT02-NCRT02_038.html
نصیری، علیرضا (1383). مدیریت دانشگاههای مجازی و مراکز آموزش الکترونیکی. تهران: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
هرش، ورنرزویوبر و لوک (1381). بررسی چالشهای اصلی آموزش عالی در هزاره سوم. تهران: دانشگاه امام حسین(ع).
Cripe, E., & Mansfield, R. (2013). Competency Development Guide. Workitech.
Florentina, H., & Manasia, L. (2014). Socio-emotional Intelligence for Successful Higher Military Education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 142, 389–395.
Filho, W., Shiel, C., & Paço, A. (2016). Implementing and operationalising integrative approaches to sustainability in higher education: The role of project-oriented learning. Journal of Cleaner Production, 133, 126–135.
Gangani, N., McLean, G., & Braden, R. (2006). A Competency-Based Human Resource Development Strategy. Performance Improvement Quarterly, 19, 127–139.
Maria, L., IoanMoldovan., & Lung, N. (2012). Financing Higher Education in Europe: Issues and Challenges. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 51, 938–942.
Shah, M., & SidNair, C. (2016). A Global Perspective on Private Higher Education. Chandos Publishing.
Timurlenk, O., & Kaptan, K. (2012). Challenges For Science Education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 51, 771-763.
Yang, P. Y., & Chang, Y.-C. (2016). Entrepreneurial universities and research ambidexterity: A multilevel analysis. Technovation.