آقایار، سعید (1382). توانمندسازی: روشی نوین در محیط رقابتی. ماهنامۀ تدبیر، شماره 135، 28-33.
بابایی، علی اکبر (1381). تواناسازی کارکنان: سرمایهگذاری بیجایگزین. ماهنامۀ تدبیر، شماره 169: 86-97.
بختیاری، حسن. (1388). طراحىالگوىتوانمندسازىفرماندهانومدیرانناجا، دانشگاه عالی دفاع ملی.
حاتمی، سعید؛ سنحانی، یزدان؛ بیرامی، جمالالدین (1394)تأثیر ساختار سازمانی بر توانمندسازی کارکنان ادارۀ کل ورزش و جوانان استان لرستان، نشریه مدیریت ورزشی، 7(4): 546-533.
دانشفرد، کرمالله؛ ذاکری، محمد، (1391) بررسی تأثیر دورههای آموزش نظامی بر توانمندسازی روانشناختی سربازان تحت آموزش نزاجا، فصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت نظامی، 12(45): 63-42.
عبداللهی، بیژن (1383) طراحی الگوی توانمندسازی روانشناختی کارشناسان حوزۀ ستادی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، تهران: دانشگاه تربیت معلم.
کلانتری، خلیل (1388) مدل معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی ـ اقتصادی. انتشارات مهندسان مشاور طرح و منظر.
منوریان، عباس، عسگری، ناصر (1388) سازمان در عصر صنعت، اطلاعات و دانایی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
وتن، د.، و کمرون، ک. ا. (1383) تواناسازی و تعویض اختیار. ترجمۀ بدرالدین اورعی یزدانی، تهران: مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت.
هماینی دمیرچی، امین؛ محجوب عشرتآبادی، حسن؛ مهری، داریوش؛ وثوقی نیری، عبدالله (1395) ارزیابی وضعیت بالندگی اعضای هیئت علمی و ارائه راهکارهای مطلوب برای ارتقای آن (مورد مطالعه: یک دانشگاه نظامی)، فصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت نظامی، 16(61): 59-29.
هیسلوپ، دونالد. (1391). مدیریت دانش در سازمان، ترجمۀ عباس منوریان و ناصر عسگری. تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
Aryee, S. and Chen, Z. X. (2006). Leader–member exchange in a Chinese context: antecedents, the mediating role of psychological empowerment and outcomes”, Journal of Business Research, Vol. 59 No. 7, pp. 793-801.
Bailey, L.T.(2009). Organizational Culture, Macro and Micro Empowerment Dimensions, and Job Satisfaction, Touro International University.
Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood cliffs, N j = prentice- Hall
Bennis, W. G., & Nanus, B. (1985). Leaders: The strategies for taking charge. New York: Harper & Row
Chen, G., Sharma, P.N., Edinger, S.K., Shapiro, D.L. and Farh, J.L. (2011), “Motivating and demotivating forces in teams: cross-level influences of empowering leadership and relationship conflict”, Journal of Applied Psychology, Vol. 96 No. 3, pp. 541-557.
Cheung, C., Baum, T. and Wong, A. (2012), “Relocating empowerment as a management concept for Asia”, Journal of Business Research, Vol. 65 No. 1, pp. 36-41.
Dover, K. (1999). avoiding empowerment traps. Management review, 88: 51-55.
Humphrey, S.E., Nahrgang, J.D. and Morgeson, F.P. (2007), “Integrating motivational, social, and contextualworkdesignfeatures:ameta-analyticsummaryandtheoreticalextensionofthework design literature”, Journal of Applied Psychology, Vol. 92 No. 5, pp. 1332-1356.
Joo, B. K., Park, J. G., & Lim, T. (2016). Structural determinants of psychological well-being for knowledge workers in South Korea. Personnel Review, 45(5), 1069-1086.
Khanmohammadi,O.M.andMohseni,A.(2010),“Studying the impact of leader ship styles(transformational, transactional, non-interference) on psychological empowerment”, 24th International Electricity Conference Proceedings, pp. 251-255.
Kim, B. & Lee, G. & Murrmann, S.K. & George, T.R. (2012). Motivational effects of empowerment on employees’ organizational commitm ent: a mediating role of management trustworthiness, Cornell Hospitality Quarterly ,53(1): 10-19.
Kim, P. B., Kim, P. B., Lee, G., Lee, G., Jang, J., & Jang, J. (2017). Employee empowerment and its contextual determinants and outcome for service workers: A cross-national study. Management Decision, 55(5), 1022-1041.
Meyerson, S. L., & Kline, T. J. (2008). Psychological and environmental empowerment: Antecedents and consequences. Leadership & Organization Development Journal, 29(5), 444-460.
Mishra, A. K., (1992). Organizational response of crisis: the role of mutual trust and top management teams. Ph.D. Disseration, university of Michigan.
Mundell, M. R. (2009). Empowerment: A 21st Century Critical Leader Core Competency, Strategic Research Project, Pennsylvania University.
Namasivayam, K.& Guchait, P. & Lei, p. (2014), The influence of leader empowering behaviors and employee psychological empowerment on customer satisfaction, International Journal of Contemporary Hospitality Management ,26(1):69-84.
Pradhan, R. K., Pradhan, R. K., Panda, M., Panda, M., Jena, L. K., & Jena, L. K. (2017). Transformational leadership and psychological empowerment: The mediating effect of organizational culture in Indian retail industry. Journal of Enterprise Information Management, 30(1), 82-95.
R. E., & Spretzer, G. M. (1997). The road to empowerment: seven questions every leader should consider. Journal of Organizational Dynamic. Autumn, 37-49
Shalley,C.E.,Zhou,J.andOldham,G.R.(2004),“Theeffectsofpersonalandcontextualcharacteristicson creativity: where should we go from here?”, Journal of Management, Vol. 30 No. 6, pp. 933 958.
Siegall, M., & Gardner, S. (2000). Contextual factors of psychological empowerment. Personnel Review, 29(6), 703-722.
Smail, A., et al. (2011). An Empirical Study of the Relationship Between Transformational Leadership, Empowerment and Organizational Commitment, Business and Economics Research Journal, (2) 1:89-107.
Spreitzer, G. (1995), “Individual empowerment in the workplace: dimensions, measurement, validation”, Academy of Management Journal, Vol. 38 No. 5, pp. 1442-65.
Spreitzer, G. M. (1992). When organization dare: the dynamics of individual empowerment in the work place. Ph.D. dissertation, Univresity of Michigan
Vogt, Judith. F & Murell, Kenneth. L, (1990), "Empowerment in organizations",San Diego: University Associates