1
کارشناسی ارشد مدیریت دولتی-مدرس دانشگاه پیام نور
2
کارشناسی ارشد مدیریت دولتی- مدرس دانشگاه
چکیده
هدف تحقیق حاضر بررسی عوامل مؤثر بر ارتقای سطح مهارتهای ارتباطی فرماندهان با سربازان دورة آموزشی در مراکز آموزشی و فرهنگی نزاجا مستقر در تهران میباشد. جامعة آماری تحقیق، فرماندهان گردانها و گروهانهای مراکز آموزشی و فرهنگی نزاجا مستقر در تهران به تعداد 82 نفر است. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامهایی است که پس از سنجش روایی و پایایی آن در اختیار نمونه آماری قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات از روشهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده شد. بدین ترتیب که برای طبقهبندی، تلخیص و تفسیر دادهها از روش آمار توصیفی و برای آزمون فرضیههای تحقیق از روش آماری استنباطی (آزمون اسپیرمن، r پیرسون و رگرسیون گام به گام) استفاده شد. نتایج حاصل بیانگر عدم وجود همبستگی معنادار بین ویژگیهای جمعیت شناختی و مهارتهای ارتباطی فرماندهان با سربازان دورة آموزشی در مراکز آموزشی و فرهنگی نزاجا مستقر در تهران، و وجود همبستگی معنادار بین عوامل فردی، سازمانی و محیطی و مهارتهای ارتباطی فرماندهان با سربازان دورة آموزشی در مراکز آموزشی و فرهنگی نزاجا میباشد؛ همچنین در گام اول تحلیل، عوامل فردی 28 درصد و در گام دوم، عوامل محیطی به همراه عوامل سازمانی، در مجموع 35درصد، قادر هستند از واریانس مهارتهای ارتباطی فرماندهان با سربازان دورة آموزشی در مراکز آموزشی و فرهنگی نزاجا مستقر در تهران را پیشبینی کنند.
اسکندری, کریم, & قصابی خوشه مهر, نقی. (1394). عوامل مؤثر بر ارتقای سطح مهارتهای ارتباطی فرماندهان با سربازان دورة آموزشی در مراکز آموزشی و فرهنگی نزاجا. فصلنامه مدیریت نظامی, 15(57), 1-22.
MLA
کریم اسکندری; نقی قصابی خوشه مهر. "عوامل مؤثر بر ارتقای سطح مهارتهای ارتباطی فرماندهان با سربازان دورة آموزشی در مراکز آموزشی و فرهنگی نزاجا". فصلنامه مدیریت نظامی, 15, 57, 1394, 1-22.
HARVARD
اسکندری, کریم, قصابی خوشه مهر, نقی. (1394). 'عوامل مؤثر بر ارتقای سطح مهارتهای ارتباطی فرماندهان با سربازان دورة آموزشی در مراکز آموزشی و فرهنگی نزاجا', فصلنامه مدیریت نظامی, 15(57), pp. 1-22.
VANCOUVER
اسکندری, کریم, قصابی خوشه مهر, نقی. عوامل مؤثر بر ارتقای سطح مهارتهای ارتباطی فرماندهان با سربازان دورة آموزشی در مراکز آموزشی و فرهنگی نزاجا. فصلنامه مدیریت نظامی, 1394; 15(57): 1-22.