@article { author = {Mousavi, Sayyed Ali and Mousavi, Sayyed Abdolrahim}, title = {The Identification and the Explanation of the Competencies of Higher Education in Defense Sector (Case Study; Military Organization)}, journal = {MILITARY MANAGEMENT QUARTERLY}, volume = {16}, number = {63}, pages = {129-151}, year = {2016}, publisher = {Imam Ali Military University}, issn = {1735-5699}, eissn = {2783-1892}, doi = {}, abstract = {Enhancement of combat preparedness is among the most organizational concerns at military organizations, especially in carrying out the organizational missions. Similarly, higher education is among the most crucial parameters in enhancing the combat preparedness and its success and promotion is influenced by many factors including updating, competency and futuristic point of view. To address this issue and also in a bid to achieve the appropriate higher education, planning and identification of the competencies are highly required and are of crucial significance. As a mixed method including both qualitative and quantitative methods, the study was conducted through administering a questionnaire among higher military education elites and experts. Thereupon, data collection procedures and analysis were also run in this study. This study was an attempt to identify and also explain the competencies of higher military education in defense sector. In this study, the challenges and the obstacles ahead of higher education is also investigated. The findings revealed that the competitive superiority of an organization is among the most crucial competency of an organization and its preservation also requires precise planning. Moreover, these competencies including emphasizing on human morality as well as maintaining discipline and order. The findings also revealed that the appropriate futuristic competencies including changing traditional ear to learning organization, developing the contents of education system through increasing competencies of problem-solving skills, setting the financial codes based on education system, using the services provided by manpower, updating the equipment, establishing the information technology centers, using the distance learning as well as equipping the classes with audio and video equipment}, keywords = {Military organization,Higher Education,competencies,Problem-Solving Skills,Learning Organization}, title_fa = {شناسایی و تبیین شایستگی‌های نظام آموزش عالی بخش دفاع (مورد مطالعه یک سازمان نظامی)}, abstract_fa = {ارتقاء آمادگی رزمی مهم‌ترین دغدغۀ سازمان‌های نظامی در راستای انجام شایستۀ مأموریت‌های محوله است. آموزش و به‌ویژه آموزش عالی یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقاء آمادگی رزمی است. آموزش عالی به شرطی موفقیت‌آمیز و مفید خواهد بود که واجد ویژگی‌هایی چون به‌روز بودن، کارایی و آینده‌نگری باشد. برای رسیدن به آموزش عالی با این ویژگی نیاز به برنامه‌ریزی و برای برنامه‌ریزی نیاز به شناخت شایستگی‌های موجود و مطلوب است. این پژوهش با ترکیب روش کیفی و کمی ضمن سؤال از خبرگان آموزش عالی سازمان مورد نظر و سپس آزمون نتایج حاصل، اقدام به شناسایی و برشمردن شایستگی‌های موجود و شایستگی‌های آتی و چالش‌برانگیز فراروی آموزش عالی سازمان نموده است. بر اساس نتایج این پژوهش، سازمان شایستگی‌های ویژه‌ای دارد که مهم‌ترین منبع برتری رقابتی آن هستند و برای حفظ آنها باید برنامه‌ریزی نمود. شایستگی‌هایی چون تأکید بر اخلاقیات یا نظم‌پذیری بالا از این جمله هستند. در خصوص شایستگی‌های مطلوب آینده نیز یافته‌ها نشان می‌دهند تبدیل وضع سنتی به سازمان یادگیرنده، تنظیم محتوای آموزش‌ها بر اساس افزایش توانایی حل مسئله، ایجاد کدهای مالی متناسب با مجموعه آموزش، استفاده از خدمات نیروی انسانی پیمانکار، به‌روز کردن تجهیزات و وسایل، ایجاد بخش فناوری اطلاعات، استفاده از سامانه آموزش مجازی و تجهیز کلیه کلاس‌ها به وسایل سمعی و بصری از موارد قابل‌توجه در این رابطه هستند.}, keywords_fa = {سازمان نظامی,آموزش عالی,شایستگی,توانایی حل مسئله,سازمان یادگیرنده}, url = {https://jmm.iranjournals.ir/article_25883.html}, eprint = {https://jmm.iranjournals.ir/article_25883_b05e58112f72d5b1a6fd0af90bddcade.pdf} }