@article { author = {}, title = {A study of the Role of Confidence in occupational knowledge sharing (A case study of Tarbiat Modarres University)}, journal = {MILITARY MANAGEMENT QUARTERLY}, volume = {12}, number = {47}, pages = {135-162}, year = {2012}, publisher = {Imam Ali Military University}, issn = {1735-5699}, eissn = {2783-1892}, doi = {}, abstract = {Nowadays, knowledge management (KM) as a strategic property is very common, having made KM particularly significant for many scholars. That is why many of the respective projects focus on improving its four cycle process. In line with this trend, this study concentrated on knowledge sharing as one of the cycles in Tarbiat Modarres University from which 171 staff members participated in the study. Employing regression and Pearson correletional analysis, the study revealed that tripartite dimensions of organizational confidence (i.e., capability: integrity and goodness) have positive effects on the tendency of staff members to share knowledge. The findings may also be generalisable to other universities including the military ones.}, keywords = {KM Organizational Confidence,Knowledge sharing,organizational capacity,integrity and goodness}, title_fa = {بررسی نقش اعتماد در تسهیم دانش شغلی کارکنان دانشگاه تربیت مدرس}, abstract_fa = {امروزه، استفاده از مدیریت دانش به عنوان یک دارایی راهبردی، بسیار باب شده است. از این رو، مدیریت دانش از نظر بسیاری از اندیشمندان اهمیت خاصی دارد. تمام پژوهش‌های مدیریت دانش، سعی دارند چرخة 4 حلقه‌ای مدیریت دانش را ارتقاء دهند. این پژوهش هم یکی از حلقه‌های اصلی مدیریت دانش یعنی تسهیم دانش را هدف گرفته است. برای این منظور به بررسی تأثیر اعتماد سازمانی بر تمایل کارکنان در به اشتراک گذاشتن دانش در دانشگاه تربیت مدرس پرداخته شده است. جامعة آماری پژوهش حاضر، کلیة کارکنان دانشگاه تربیت مدرس مستقر در شهر تهران بوده است و نمونة مورد بررسی این پژوهش 171 نفر از این کارکنان است. آزمون‌های اصلی مورد استفاده در این پژوهش رگرسیون و آزمون همبستگی پیرسون است. نتایج حاصل از گردآوری پرسش‌نامه از بین کارکنان نشان می‌دهد که ابعاد سه گانه اعتماد سازمانی (اعتماد به قابلیت‌های سازمان، اعتماد به انسجام سازمان و اعتماد به خیرخواهی سازمان) هر کدام تأثیر مثبتی بر تمایل کارکنان در تسهیم دانش دارد. دلالت‌های ضمنی این پژوهش این است که در سایر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های نظامی هم می‌توان از نتایج آن بهره‌گیری کرد.}, keywords_fa = {مدیریت دانش,اعتماد سازمانی,تسهیم دانش,اعتماد به قابلیت‌های سازمان,اعتماد به انسجام سازمان,اعتماد به خیر خواهی سازمان}, url = {https://jmm.iranjournals.ir/article_3367.html}, eprint = {https://jmm.iranjournals.ir/article_3367_bbac5b7f66e1adafcbdf1de21cb5b6a8.pdf} }