@article { author = {}, title = {Establishment of IT Supportive Service Model in Organizations}, journal = {MILITARY MANAGEMENT QUARTERLY}, volume = {10}, number = {40}, pages = {87-124}, year = {2011}, publisher = {Imam Ali Military University}, issn = {1735-5699}, eissn = {2783-1892}, doi = {}, abstract = {In order to meet the needs of IT users, a system referred to " IT Supportive Service Model " as the exclusive supportive source has been established through which it acts as a service mediator in organizations. Having examined various experiences and models as well as the common structure and processes and conducted interview with IT users and service providers, this study attempted to offer an appropriate framework for IT users. In fact, this study was basically concerned with the structure and process of the system. In the continuation, in order to make sure of the validity of the framework, opinions of the IT users and experts were sought through a questionnaire. The results favored an integrative centralized structure for providing service in each unit. Second finding revolves around compatibility of event management processes, problem, change, and distribution of management process based on an infrastructure library for IT service. }, keywords = {IT-IT Management- IT Supportive Service – IT Infrastructure Library- IT Supportive Processes}, title_fa = {چگونگی پیاده‌سازی چارچوب پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات در سازمان}, abstract_fa = {به منظور پشتیبانی از خدمات فناوری اطلاعات کاربران، سامانه‌ای با نام «پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات» ایجاد شده است. این سامانه تنها مرجع پشتیبانی‌کننده خدمات فناوری اطلاعات مورد استفاده کاربران در سازمان[1] است و در آن خدمات فناوری اطلاعات، به‌عنوان واسطه‌ای برای دستیابی به اهداف سازمان در نظر گرفته شده است. در این تحقیق با بررسی بهترین تجربیات الگوهای مختلف و مطالعه ساختار و فرآیندهای مطرح شده و با مصاحبه و بررسی نظرات کاربران و ارائه‌دهندگان خدمات فناوری اطلاعات سازمان، تلاش گردیده است تا طرحی مناسب برای سامانه خدمات فناوری اطلاعات سازمان پیشنهاد و سپس تدوین گردد. در واقع ساختار و فرآیندهای خود سامانه مد نظر این تحقیق بوده است. در ادامه برای بررسی اعتبار طرح پیشنهادی، نظرات مدیران فناوری اطلاعات و سایر کاربران و کارشناسان مرتبط با این سامانه، پرسشنامه‌ای تهیه و دیدگاه‌های این افراد در خصوص ویژگی‌های این ساختار، فرآیندها و فعالیت‌های آن مورد ارزیابی قرار گرفته است. از نتایج مهم در این تحقیق می‌توان به تلفیقی از ساختار متمرکز در ارائه خدمات تخصصی و غیرمتمرکز در هر یک از واحدهای مأموریتی اشاره نمود. از دیگر نتایج این تحقیق، تناسب فرآیندهای مدیریت رخداد، مسئله، تغییر، نشر فرآیند مدیریت پیکر‌بندی الگوی کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات برای سامانه خدمات فناوری اطلاعات سازمان مورد نظر است.  }, keywords_fa = {فناوری ‌اطلاعات,مدیریت خدمات ‌فناوری ‌اطلاعات,پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات,کتابخانه زیرساخت فناوری‌اطلاعات,ساختار پشتیبانی خدمات فناوری‌ اطلاعات,فرآیندهای پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات}, url = {https://jmm.iranjournals.ir/article_3839.html}, eprint = {https://jmm.iranjournals.ir/article_3839_627bbe15dbd01c76fa16a5d4b7a0e03f.pdf} }