دانشگاه افسری امام علی(ع)فصلنامه مدیریت نظامی1735-5699114120110501Proposing an Appropriate Model for the Establishment of Learner Organizations in the Army of the I.R. of Iranارائة الگوی مناسب شکلگیری سازمانهای یادگیرنده در ارتش جمهوری اسلامی ایران11423829FAJournal Article20101201Learning is taken as a competitive advantage of organizations to win over their rivals, and learner organization is the one which takes the advantages of continuous learning of all its staff members in order to create, share and apply knowledge so that it can suitably react to the environmental changes. Authorities characterize a learner organization as follows: personal capacities intellectual models, joint perspective, team-based learning, a disciplined thinking, leadership, organization culture and knowledge structure and management each of which is measurable based on a set of criteria
Generally this study aims at proposing an appropriate model for the establishment of learner organization in the Army of the I.R. of Iran. As an applied and case study, it first offers the nine-fold criteria of identifying learner organization along with the scales of each criterion. Then, the professors offering courses in the Army universities were questioned as to verifying the criteria. Subsequently the Army units were evaluated based on these validated criteria. The findings sustain that the Army can be considered as a learning organization and the affiliated units are characterized by the highest percentage of learner organization in terms of the following criteria: leadership, disciplined thinking, organizational culture, personal capacity, intellectual model, team-based learning, Joint perspective, and knowledge structure and management.یادگیری، مزیّت رقابتی سازمانها برای پیشی گرفتن بر رقبا است و سازمان یادگیرنده، سازمانی است که از یادگیری مستمر همة افراد سازمان، برای ایجاد، کسب، تقسیم و به کارگیری دانش استفاده میکند تا نسبت به تغییرات محیطی، واکنش مناسب نشان دهد. برخی از مهمترین خصوصّیاتی که صاحبنظران برای سازمان یادگیرنده بیان نمودهاند، عبارتند از: قابلیّتهای شخصی، الگوهای ذهنی، چشم انداز مشترک، یادگیری تیمی، تفکّر نظاممند، رهبری، فرهنگ سازمانی، ساختار و مدیریت دانش و هر یک از این معیارها، با چند شاخص قابل ارزیابی هستند. هدف کلّی این تحقیق، ارائة الگوی مناسب شکلگیری سازمانهای یادگیرنده در ارتش جمهوری اسلامی ایران است. تحقیق حاضر، از نوع کاربردی و به روش موردی زمینهای است. در این تحقیق ابتدا معیارهای 9 گانة تشخیص سازمان یادگیرنده و شاخص هر یک از معیارها ارائه شد و سپس استادانی که در دانشگاههای آجا مدیریت تدریس مینمایند، مورد پرسش قرار گرفتند و این معیارها تأیید شدند؛ آنگاه یگانهای آجا با این شاخصها مورد سنجش قرار گرفتند و مشخص شد که ارتش میتواند سازمان یادگیرنده باشد و یگانهای ارتش، معیارهای سازمان یادگیرنده را (با بالاترین درصد) بدین شرح دارا هستند: رهبری، تفکّر نظاممند، فرهنگ سازمانی، قابلیّت شخصی، الگوهای ذهنی، یادگیری تیمی، چشم انداز مشترک، ساختار و مدیریت دانش.https://jmm.iranjournals.ir/article_3829_d9e3ff5e17bd71456b2b1b73457a5040.pdfدانشگاه افسری امام علی(ع)فصلنامه مدیریت نظامی1735-5699114120110501Competitiveness and its Relationship with Academic Achievementعوامل رقابتجویی و رابطة آن با پیشرفت تحصیلی43663830FAJournal Article20101212The purpose of this study was to distinguish and define psychometrically different factors and underling motives contributing to competition. 400 Subjects, male and female high school students (aged 14-18), were randomly selected. Franken’s Competitive Mastery Questionnaire was administered to two groups. Factor analysis of separate male and female data using Principal Components Analysis with Varimax and Oblimin rotations resulted in extraction of seven factors with an eigen value greater than 1 for males and six factors for females. Two factors named "desire to win" and "motivation to put forth effort in competitive situations" are more common in both groups. However the latter was significantly correlated with academic achievement; but no significant correlation existed between academic achievement and the former one. Another factor named "satisfaction resulting from performing well" loaded more on males, and two other factors named "preference for difficult tasks" and "satisfaction resulting from improving one’s performance" enjoyed higher loadings with females. Thus, it is concluded that males and females are similar in some of the competitiveness factors but different in some others. Generally speaking, results of this study confirm the previous researches in competitiveness factors.
پژوهش حاضر به منظور تفکیک انگیزهها و عوامل رقابتجویی بهروش روانسنجی، صورت گرفته است. آزمودنیهای پژوهش شامل 400 دانشآموز دختر و پسر (سن 18-14) دبیرستانهای دولتی شهر تهران به تعداد مساوی از هر دو جنس بهروش تصادفی انتخاب شدند. نتایج حاصل از اجرای پرسشنامة رقابتجویی فرانکن (1995) در هر دو گروه، بهصورت مجزا مورد تحلیل عاملی قرار گرفت. در استخراج عاملها از روش مؤلفههای اصلی، و در چرخش عاملها از روشهای متعامد و متمایل استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی مجزا، به استخراج و چرخش هفت عامل با ارزش ویژة بزرگتر از 1 در گروه پسران، و شش عامل در گروه دختران منجر شد. در گروه پسران سه عامل، و در گروه دختران چهار عامل، قابل تفسیر و معنادار تشخیص داده شدند. دو گروه در دو عامل از عاملهای بهدست آمده مشترک و مشابهاند، که این عاملها تحت عناوین «اشتیاق به برنده شدن» و «انگیزش برای تلاش و کوشش در رقابت» نامگذاری شدهاند. بین عامل اخیر و پیشرفت تحصیلی، در هر دو گروه، همبستگی مثبت معنادار (پسران 01/0P< و دختران 05/0P<) وجود داشت. اما، بین عامل مربوط به «اشتیاق به برنده شدن» و پیشرفت تحصیلی رابطة معناداری وجود نداشت. در گروه پسران عامل دیگری با نام «خشنودی ناشی از عمل کردن بهنحو احسن»، و در گروه دختران دو عامل دیگر تحت عناوین «خشنودی ناشی از حصول بهبود در عملکرد» و «ترجیح دادن تکالیف دشوار» بهدست آمد. بنابراین، از نظر تشکیل عوامل رقابتجویی، بین دو گروه برخی تفاوتها و شباهتها مشاهده شد. در مجموع، نتایج بهدست آمده مؤیّد یافتههای پژوهشهای گذشته در مورد عوامل رقابتجویی است.https://jmm.iranjournals.ir/article_3830_c0573573b28a444ceaa360010e53d3f3.pdfدانشگاه افسری امام علی(ع)فصلنامه مدیریت نظامی1735-5699114120110501An Investigation of the Relationship between Tolerance of Stress, Self- esteem and Accountability of the Commanders of Imam Ali University and their Emotional Intelligence (Shad model)بررسی رابطة تحمل فشار روانی، عزّت نفس و مسئولیّتپذیری فرماندهان تیپ دا- اف باهوش هیجانی بر اساس مدل شات67903831FAJournal Article20101210This study aimed to investigate relationship between the mentioned variables. This study is an applied in purpose, survey in design and field study in terms of data collection procedure.
To conduct this study, shad’s emotional intelligence inventory was distributed among 32 commanders and 507 cadets selected based on stratified random sampling. The data was analyzed through SPSS thereby Pearson product correlational analysis and linear regression analysis were run. The findings revealed positive correction among the variables (r=0.58, r=0.31, and r=0.35) indicating significant at p<0.5. Meanwhile, positive and significant correlation was explored between the evaluation parameters and emotional expression as well as between the regulation and management of emotion and tolerance of stress, self-esteem and accountability.
On the contrary, no significant correlation was revealed between exploiting emotion and the three other variables. The squared correlation rate (R2adj) for tolerance of stress, self-esteem, and accountability were 0.096, 0.071 and 0.32, respectively. It means that emotional intelligence parameters (i.e. evaluation, emotion expression, regulation and management of emotion and emotion exploitation) explain %10, %7 and %32 of the total variance of the dependent variables. The findings also showed positive relationship between EI of the company commanders with their cadet’s tolerance of stress and self-esteem (r=0.054 and r=0.008) respectively. However, the relationship between the commanders’ EI and the cadets’ accountability was negative (r=0.057), though non-significant statistically.هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی رابطة بین هوش هیجانی فرماندهان و سه متغیّر، تحمل فشار روانی، عزّت نفس و مسئولیّتپذیری است. این پژوهش از حیث هدف، پژوهش کاربردی، از نقطه نظر زمان گردآوری، از نوع پیمایشی و از نظر روشهای جمعآوری دادهها و اطلاعات، از نوع میدانی به شمار میآید. پرسشنامة هوش هیجانی شات برای 32 نفر از فرماندهان و تعداد 507 نفر از دانشجویان (آنان که به روش تصادفی طبقهای انتخاب شده بودند)، توزیع گردید. دادهها، توسط نرم افزار SPSS و به کمک روشهای آماری همبستگی پیرسون و روش رگرسیون خطی تحلیل شدند. نتایج حاصل از تحلیل دادهها نشان دادند که بین هوش هیجانی فرماندهان گروهان و تحمل فشار روانی، عزّت نفس و مسئولیّت پذیری آنان رابطهای مثبت (به ترتیب 353/0r =، 317/0r = و 586/0r =) وجود دارد که در سطح 05/0، این روابط معنادار است. همچنین نتایج حاصل، نشانگر آن است که بین ابعاد ارزیابی و ابراز هیجان و نیز تنظیم و مدیریت هیجان فرماندهان با تحمل فشار روانی، عزّت نفس و مسئولیّتپذیری آنان رابطة مثبت و معنیداری وجود دارد و این در حالی است که بین بُعد بهرهبرداری از هیجان فرماندهان با متغیّرهای سهگانه پژوهش، رابطة معناداری حاصل نگردید.
مقدار ضریب تعیین تعدیل شده (R<sup>2</sup><sub>adj</sub>)، برای تحمل فشار روانی، عزّت نفس و مسئولیّتپذیری، به ترتیب برابر 096/0، 071/0 و 322/0 گزارش شده است؛ این بدان معنی است که ابعاد هوش هیجانی (ارزیابی و ابراز هیجان، تنظیم و مدیریت هیجان، بهرهبرداری از هیجان)، بهترتیب10% ، 7% و 32% از کل واریانس متغیّرهای وابسته (تحمل فشار روانی، عزّت نفس و مسئولیّت پذیری) را تبیین میکنند. همچنین نتایج نشان دادند که بین هوش هیجانی فرماندهان گروهان با تحمل فشار روانی و عزّت نفس دانشجویان و افراد تحت امر آنان، رابطهای مثبت (به ترتیب 054/0r =، 008/0=r) و بین هوش هیجانی فرماندهان گروهان با مسئولیّتپذیری دانشجویان رابطهای منفی(057/0r =-) وجود دارد، لیکن این رابطه، از نظر آماری معنادار نیست.https://jmm.iranjournals.ir/article_3831_4ef257607a631b17b05b718bde8d99e3.pdfدانشگاه افسری امام علی(ع)فصلنامه مدیریت نظامی1735-5699114120110501Use of ITIL and COBIT in IT Service Management in Organizationsاستفاده از ITIL وCOBIT در مدیریت خدمات فنآوری اطلاعات سازمانها911103832FAJournal Article20110127One of the key problems a head of world organizations and business enterprises refers to management of IT resources and their development in line with realizing organization’s macro plans. Parallel to business and IT developments at global scale, various attitudes and managerial and organizational approaches have emerged mainly aiming at measures with respect to business promotion and survival.
IT infrastructure library is taken as a comprehensive and institutionalized framework in IT service management which has been established on the basis of collecting the best world experiences. It is totally a process-oriented model established in the form of two aspects service rendering and service support (along with managing applied soft wares, infrastructure management, security and business vision) it is, in fact, a guide framework for IT managers involved in IT infrastructure management and improvement. It enables them to make sure of the level of services in the organization and provide the required infrastructures based on an already planned framework.
Designing the model, an inevitable need for senior management, is identified as an indication of the organizational growth in IT service management based on international model rendering high quality and sustainable services,.
Holding a process-oriented approach, reviewing the current model in IT service management and gaining knowledge on its nature, this study aims at suggesting a sound plan (including organization growth model) for IT service management.امروزه یکی از مشکلات کلیدی تمامی سازمانها و کسب و کارهای جهانی، مدیریت منابع فنآوری اطلاعات و توسعة آنها در جهت تحقق اهداف کلان سازمان است. همسو با روند تکامل کسبوکارها در جهان و توسعهی فنآوری اطلاعات، نگرشها و راهحلهای مدیریتی و سازمانی مختلفی ظهور یافتهاند که هدف اصلی تمامی آنان، مدیریت مؤثّر و کارآمد فنآوری اطلاعات در راستای موفّقیت و بقای کسبوکار است.
«کتابخانه زیرساخت فنآوری اطلاعات<sup><sup>[1]</sup></sup>» چارچوبی جامع و جا افتاده در زمینة مدیریت خدمات فنآوری اطلاعات است که بر اساس گردآوری بهترین تجربیّات جهانی تدوین شده است. این الگو، کاملاً فرآیندی بوده و در دو بخش کلّی «ارائة خدمات» و «پشتیبانی خدمات» (در کنار مدیریت نرمافزارهای کاربردی، مدیریت زیرساخت، مدیریت امنیت و دیدگاه کسب و کار) شکل میگیرد و در واقع یک چارچوب راهنما برای مدیران فنآوری اطلاعات در مدیریت و بهینهسازی زیرساختهای فنآوری اطلاعات است و این امکان را برای آنان فراهم میسازد تا از سطح خدمات ارائه شده در سازمان، اطمینان حاصل نموده و بتوانند زیرساختهای مورد نیاز را بر طبق یک برنامة از پیش تعیین شده تأمین نمایند.
طراحی مدل بلوغ سازمان مدیریت خدمات فنآوری اطلاعات، بر اساس الگوی بینالمللی و ارائة خدمات با کیفیت و مستمر، از نیازهای ضروری مدیریت ارشد سازمانها به حساب میآید؛ لذا در این تحقیق سعی بر آن است تا با نگرش فرآیندی و با مرور الگوی مطرح و رایج در خدمات فنآوری اطلاعات و اطلاع از کم و کیفیت آن، طرح مناسبی را (که شامل مدل بلوغ سازمان است)، برای مدیریت خدمات فنآوری اطلاعات تهیه و ارائه نمود.
<br clear="all" />
https://jmm.iranjournals.ir/article_3832_636ea50ffbe2f70d184c42939aa39ebf.pdfدانشگاه افسری امام علی(ع)فصلنامه مدیریت نظامی1735-5699114120110501Moral Teaching and Commandership of the Characters of Firdausi’s Shahnameh (Poetic Work) (A Case Study: Story of Siavosh’s Arrival)آموزههای اخلاقی و منش فرماندهی شخصیتهای شاهنامه فردوسی (مطالعه موردی: داستان فرود سیاووشان)1111343833FAJournal Article20110116Shahnameh is rich in terms of advice and wisdom. Without doubt, ethical, behavioral and performance characteristics (heroic behavior) are determining factors in the result of wars. Rational selection and appointment of commanders for various responsibilities play an important role in the promotion of organizational objectives or failure of commanders or managers. In the epic of Siavosh’s arrival, Firdausi cites certain evil and omen characteristics of the commanders and heroes. The characteristics arouse various reactions which determine the result of war and indicate relationship between them and military commands. As a descriptive and qualitative in nature, this study aimed to elaborate on ethical aspects of the hero’s personalities under various situations and their relation to commanders’ behavior and ethic. Having summed up the story, this study presents some of the examples extracted from one of the sample stories as management teaching points. شاهنامه سراسر پند و حکمت است. بدون شک ویژگیهایٍِِِ اخلاقی، کردار و رفتار (منش پهلوانی) در نتیجة جنگها تعیینکننده است. گزینش و انتخاب درست فرماندهان برای مسئولیتهای گوناگون در پیشبرد اهداف سازمان و موفقیت یا عدم موفقیت فرماندهان یا مدیران نقش اساسی دارد. فردوسی در داستان فرود سیاوشان برخی از صفات نیک و بد فرماندهان و پهلوانان را بیان میکند؛ از سویی این صفات باعث بروز عکسالعملهای متفاوتی میشود که نتیجة جنگ را رقم میزند و نشاندهندة ارتباط آن با صدور دستورات نظامی است. این پژوهش به صورت توصیفی و از نوع کیفی است و هدف از آن بیان جنبههای اخلاقی شخصیتهای پهلوانان در موقعیتهای گوناگون و ارتباط آن با رفتار و اخلاق فرماندهان است. در این مقاله پس از ذکر خلاصة داستان، برخی از اینگونه برخوردها و رفتارها را در داستانی از شاهنامه فردوسی و در قالب چند نکتة آموزنده مدیریتی بیان میکنیم.https://jmm.iranjournals.ir/article_3833_1a2ef3203ecd2a038719c2350d181a5c.pdfدانشگاه افسری امام علی(ع)فصلنامه مدیریت نظامی1735-5699114120110501A Study of the Imam Ali University Cadets Knowledge and Perceptions of the Nature and Various Dimensions of Soft Warبررسی میزان آگاهی و باور دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) نسبت به ماهیت و ابعاد مختلف جنگ نرم1351503834FAJournal Article20110102Following the drastic developments at global levels and increase in the material and spiritual expenses of resorting to hard war, tendency to soft war, has gained momentum. In fact, one of the main factors contributing to authority and security and protecting and sustaining them is the extend to which the cadets (as the officers of soft war) possess the knowledge of the nature and various dimensions of hard war. Lack of the knowledge is hazardous in that it encourages the invasion of foreigners and enemies beliefs against the belief and thought system of our military forces.
To this end, this study as a "descriptive-field" study in nature, objectives and methodology, aims too investigate extent of the knowledge and perceptions of the cadets as to the nature and various dimensions of soft war. Both questionnaire and library resources were used. The findings reveal that the cadets enjoy a very good level of the knowledge and perception such that 60.6 percent of respondents are at the very highest level of awareness. Factors such as "observation of Quranic and shiat Imams' models" "belief in Velayat and binding to it" giving insight and seeking for insight" "faith and ethic have had the highest frequency in struggling the enemy's soft war. Meanwhile, TV has produced the highest effect while library and exploiting written resources and information centers of the university have played the least effective role in raising knowledge and awareness.
In this regard, what is more expected from the cadets is that while sustaining and taking the advantages of the Islamic principles, Quran, following the holy prophet and innocent Imams and Obeying Velayat, as well as through improving their knowledge insight, faith and ethic in a bid to fight soft war and neutralize the enemy's efforts, they can always try and increase their knowledge and strength.به دنبال بروز تحولات گسترده در سطح جهان و افزایش هزینههای مادی و معنوی به کارگیری جنگ سخت، امروزه گرایش به بهرهگیری از جنگ نرم، در دایرة توجهات قرار گرفته است. لذا پرداختن به موضوع جنگ نرم از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع یکی از عوامل مهم در رسیدن به اقتدار و امنیت و حفظ و استمرار آن، به میزان آگاهی و بهرهمندی از دانشجویان (به عنوان افسران عصر جنگ نرم) نسبت به ماهیت و ابعاد مختلف جنگ نرم بستگی دارد؛ چرا که مشکل عدم آگاهی، از مشکلات خطر آفرینی است که سبب تهاجم افکار بیگانگان و دشمنان به حوزة اندیشه، باور و ایمان نیروهای مسلح میگردد. لذا این پژوهش که با هدف بررسی میزان آگاهی و باور دانشجویان دانشگاه افسری امام علی<sup>(ع)</sup> نسبت به ماهیت و ابعاد مختلف جنگ نرم صورت گرفته است از نظر ماهیت، اهداف و روش جمع آوری دادهها، جزء تحقیقات «توصیفی ـ پیمایشی» محسوب میشود؛ و برای گردآوری اطلاعات از منابع کتابخانهای و پرسشنامهای استفاده شده است.
نتایج تحقیق نشان میدهد که در وضعیت کلّی «میزان آگاهی و باور دانشجویان دانشگاه افسری امامعلی<sup>(ع)</sup> نسبت به ماهیت و ابعاد مختلف جنگ نرم» در حد خوبی است. به نحوی که 6/60 درصد از پاسخ دهندگان در حد زیاد و خیلی زیاد با ماهیت و ابعاد جنگ نرم آشنایی دارند. «الگوگیری از قرآن و سیرة ائمه»، «ولایتمداری و تبعیت از ولایت فقیه»، « بصیرت دهی وبصیرت یابی» و «ایمان و اخلاق» بیشترین تأثیر را در مقابله با جنگ نرم دشمن به خود اختصاص میدهند. تلویزیون بیشرین تأثیر و کتابخانه و بهرهبرداری از منابع نوشتاری و مراکز اطلاع رسانی دانشگاه، کمترین نقش را در آگاهی دهی به پاسخدهندگان، به خود اختصاص دادهاند.
در این رابطه، مهمترین رفتاری که از دانشجویان دانشگاه افسری امامعلی<sup>(ع)</sup> انتظار میرود آن است که با استمرار بخشی و بهرهگیری هر چه بیشتراز اصول اساسی اسلام و قرآن و الگو قراردادن پیامبر و ائمة اطهار و تبعیّت از ولایت فقیه و همچنین با افزایش سطح دانش، بصیرت، ایمان و اخلاق در جهت مقابله با جنگ نرم و خنثی کردن تلاشهای دشمن، همواره تلاش نموده و سطح آگاهی و باور خود را افزایش دهند.https://jmm.iranjournals.ir/article_3834_b2b66bc27e3d65a7402bd2299fa11311.pdfدانشگاه افسری امام علی(ع)فصلنامه مدیریت نظامی1735-5699114120110501Structure of international system and strategy of dealing with Iran and Zionist regime’s nuclear powerساختار نظام بینالملل و چگونگی برخورد با قدرت هستهای ایران و رژیمصهیونیستی1511983835FAJournal Article20110212International system is of the nature in which all states are seeking for increased power and no single state can do it and dominate over all states. Based on the logic governing the international system, great powers are the major players of the international plays; they compose the rules of the game, bring them to the sense, and then perform. The rules can be ignored if they are contrary to their national interests. Gist of the argument of the neo-realists is that access of small powers to nuke is dangerous, while the real threat is from those traditional powers which threaten the international system.
Then, the world is witness to double standards exerted by the great powers in dealing with the nuke activities of Iran and Zionist occupier regime. They prevent Iran from gaining access to peaceful nuke while equipping Zionist occupier regime with nuclear weapons. This strategy, being underway, is specially supported by the USA and participation of certain great powers. Focusing on this issue, the present study attempts to address this double-standard given the current nature of the international system. Accordingly, it is held that presently great powers do not look at the USA increasing power and its display as a challenge for their vital objectives rather they evaluate them based on norms and values which guarantee their interests.نظام بینالملل، نظامی است که همه کشورها در آن خواستار افزایش قدرتند و یک کشور نمیتواند قدرتش را افزایش داده و بر همگان غلبه کند. بر اساس منطق حاکم بر نظام بینالملل، قدرتهای بزرگ به عنوان صحنه آرای اصلی نمایشنامههای بینالمللی، هنجارها و قواعد بازی را مینویسند، به صحنه میآورند و اجرا میکنند و اگر برخلاف منافع ملی آنها باشد، آن را نادیده میگیرند. جوهرة اصلی استدلال نوواقعگرایان این است که دستیابی به قدرت هستهای از سوی کشورهای کوچک خطرآفرین نیست، بلکه خطر اصلی از ناحیة قدرتهای دیرین است که نظام بینالملل را تهدید میکنند. لذا جهان امروز شاهد رفتار دوگانة قدرتهای بزرگ با فعالیتهای هستهای ایران و رژیم صهیونیستی است. ایران را از دستیابی به فناوری صلحآمیز هستهای باز میدارند و رژیم صهیونیستی را در تجهیز به سلاح هستهای حمایت میکنند. این روند، به ویژه با حمایت آمریکا و مشارکت دیگر قدرتهای مطرح، در حال اجرا است. مقالة پیش رو با تمرکز بر این موضوع، تلاش میکند علت این نحوة برخورد را با نگرش به ماهیت نظام بینالملل کنونی بررسی نماید و معتقد است، در بطن نظام بینالملل موجود، کشورهای برتر، افزایش و نمایش قدرت امریکا را به عنوان چالش در مقابل اهداف حیاتی خود تصور نمیکنند؛ بلکه آنرا در قالب هنجارها و ارزشهایی مییابند که در بستر آن منافع خود را تأمین شده میبینند.https://jmm.iranjournals.ir/article_3835_63195f5af51f0ab8faeea537113d4c2e.pdf