@article { author = {}, title = {A Comparative Study of Formal and Informal Learning and Their Resources: A Case of the Students of Imam Ali University}, journal = {MILITARY MANAGEMENT QUARTERLY}, volume = {12}, number = {48}, pages = {197-226}, year = {2013}, publisher = {Imam Ali Military University}, issn = {1735-5699}, eissn = {2783-1892}, doi = {}, abstract = {Review of the literature shows that major parts of learning happen informally but actually a lot of investments are made for the purpose of formal learning. As an applied in purpose and descriptive-field study in method, this study was an attempt to investigate these two issues comparatively. For this purpose, 195 students sampled based on simple-random method from among the students population of Imam Ali University answered Shelli and Song (2008) Questionnaire customized a bit to meet the purpose. The data analyzed through Friedman's rank test and Wilcoxon's matched-pair test revealed that informal learning correlates more than the formal one does with students learning process. Meanwhile, socio-human source of interaction has the highest effects on students' learning.}, keywords = {learning,formal learning,Informal Learning}, title_fa = {بررسی و مقایسه وضعیّت یادگیری رسمی و غیررسمی و منابع آن در دانشجویان (مطالعه موردی- دانشگاه افسری امام علی(ع) )}, abstract_fa = {تحقیقات انجام شده در جهان نشان می‌دهد بیشترین سهم یادگیری از طریق یادگیری غیررسمی حاصل می‌شود، امّا آنچه عملاً در حال وقوع است تمرکز و صرف هزینه بر روی یادگیری‌ رسمی است. از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیّت یادگیری رسمی و غیررسمی دانشجویان در دانشگاه افسری امام علی(ع) انجام شده است؛ روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و به شیوه توصیفی- پیمایشی انجام شده است. جامعه مورد مطالعه کلیه دانشجویان هستند که تعداد 195 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شده است؛ ابزار گرد‌آوری داده‌ها علاوه بر مطالعات کتابخانه‌ای، شامل پرسش‌نامه شلی و سونگ(2008) است که با توجّه به نیاز دانشگاه بومی شده است. داده‌ها با استفاده از آزمون فریدمن و ویل‌کاکسون تحلیل شده‌ است. یافته‌های پژوهش نشان داد، روش‌های مؤلفه یادگیری رسمی کمترین و روش‌های دو مؤلفه‌ یادگیری غیررسمی بیشترین ارتباط را با یادگیری دانشجویان دارند؛ همچنین روش‌های منبع تعاملات اجتماعی- انسانی بیشترین رابطه را با یادگیری دانشجویان دارد.}, keywords_fa = {یادگیری,یادگیری رسمی,یادگیری غیررسمی}, url = {https://jmm.iranjournals.ir/article_3362.html}, eprint = {https://jmm.iranjournals.ir/article_3362_a5f7558bbdf47dbaa7128aec1119302e.pdf} }