@article { author = {}, title = {Challenges of Public Administration and their Effects on Iranian national Administration Education: An Explanatory Research}, journal = {MILITARY MANAGEMENT QUARTERLY}, volume = {11}, number = {44}, pages = {11-46}, year = {2012}, publisher = {Imam Ali Military University}, issn = {1735-5699}, eissn = {2783-1892}, doi = {}, abstract = {In the course of developing guidelines, plans, programs and national measures, public policy-makers and managers follow two macro approaches: locally customized ideas based on scientific-administration endeavor and international trend for the purpose of enhancing competitive strategies whereby national administration education is carried out. To this end, this study attempted to explore any variables affecting this trend.  In order to test a model based on which national administration education is theorized and elaborated. As a mixed-approach research, the study was done both qualitatively and quantitatively. Data were collected trough a structured interview with the pertinent authorities and then “common themes” were identified and ultimately converted into a model. Quantitatively, the model was tested, the findings revealed that Iranian policy-makers at public administration sector resort to gain education from foreign sources in the light of the presenters exercised on them. Elaborating the status quo of Iranian administration system in the framework of similar models can contribute a lot to theorizing to salve the prospective problems.}, keywords = {national administration education,challenges of public administration,public policy-making}, title_fa = {چالش‌های مدیریت دولتی و تأثیر آن بر درس آموزی مدیریتی ملی در ایران؛ پژوهشی اکتشافی ترکیبی}, abstract_fa = {سیاستگذاران و مدیران دولتی در فرایند تدوین خط مشی‌ها، طرح‌ها، برنامه‌ها و اقدامات ملی خود بر اساس دو دیدگاه کلی عمل می‌کنند. در دیدگاه نخست، طرح‌ها و برنامه‌ها بر اساس ایده‌های داخلی و بومی تدوین شده و مبتنی بر جهاد علمی- مدیریتی، نظریه‌پردازی بومی صورت می‌گیرد. ولی در دیدگاه دوم، برای ارتقای استراتژی‌های رقابتی کشور در عرصه بین‌المللی به آنچه در کشورهای دیگر رخ می‌دهد، توجه می‌شود و که بر اثر این فرایند پدیدۀ درس‌آموزی مدیریتی ملی اتفاق می‌افتد. در این پژوهش سعی بر آن است که شرایط علی و عوامل تأثیرگذار بر این فرایند شناسایی و مورد آزمون قرار گیرند. هدف از انجام پژوهش حاضر طراحی و آزمون مدلی است که بر اساس آن درس‌آموزی مدیریتی ملی توسط خط مشی‌گذاران دولتی ایران تئوریزه و تبیین می‌شود. روش پژوهش نیز مبتنی بر پژوهش ترکیبی است که در آن از رویکرد اکتشافی و مدل تدوین نظریه و گونه‌شناسی این پژوهش‌ها استفاده می‌شود. در مرحله اول که به صورت «کیفی» انجام می‌شود، داده‌ها از طریق انجام مصاحبه‌های ساختاریافته با مسئولان و مدیران نظام اداری ایران گردآوری می‌شوند. در مرحله دوم «تم‌های کلیدی» استخراج شده و به مدل مربوط تبدیل می‌شوند. در مرحله آخر نیز «آزمون مدل» استخراج شده صورت می‌گیرد که این مرحله به صورت کمّی انجام می‌شود. نتایج حاصل مبین آن است که بر اساس دیدگاه دوم، خط مشی گذاران بخش دولتی در ایران بر اثر فشار حل مسائل و پاسخگویی به آنها در سریع‌ترین زمان ممکن به درس‌آموزی مدیریتی از سایر کشورهای خارجی پرداخته‌اند. تبیین وضع موجود نظام اداری ایران در قالب چنین مدل‌هایی می‌تواند در ارتقای توان نظریه پردازی در جهت حل مسائل آتی مدیریت دولتی کشور کمک شایانی نماید. }, keywords_fa = {درس آموزی مدیریتی ملی,چالش‌های مدیریت دولتی,خط مشی‌گذاری عمومی}, url = {https://jmm.iranjournals.ir/article_3399.html}, eprint = {https://jmm.iranjournals.ir/article_3399_4fa5345fb3bb3b59c7173afc0fcd1e05.pdf} }