@article { author = {Shakibirad, Abbas and Zarei, Ali and Ashraf Ganjouei, Faride}, title = {Designing and Compiling of the Strategic Plan of the Islamic Republic of Iran Army Ground Forces Sport Club}, journal = {MILITARY MANAGEMENT QUARTERLY}, volume = {19}, number = {73}, pages = {56-77}, year = {2019}, publisher = {Imam Ali Military University}, issn = {1735-5699}, eissn = {2783-1892}, doi = {}, abstract = {Organizations are facing with uncertain environmental factors, technological changes, customerism, and staggering competition in the 21st century. The most important strategies to deal with this dynamic environment are enhancing capabilities, long-term growth and survival, seizing opportunities, facing threats and utilizing strategic management. This study aims to design and compile the strategic plan of the I.R. of Iran Army Ground Forces sport club. In this applied research, because of limitation, all managers, experts, and staff of the Ground Forces sport club (N = 45) were taken part. First of all, internal and external stakeholders, mission statement, key values ​​and vision of the club were formulated through Delphi method, meetings and several stages of strategic analysis. Then internal and external factors were defined, SWOT matrix was formed and strategic position of the club was determined. Appropriate strategies for the Army Ground Forces sport club were compiled and prioritized using the Quantitative Strategy Planning Matrix (QSPM) method. Based on the results of the research, the most important strategies that the club can implement are: empowering the club's human resources, increasing the club's financial resources, developing the club's structure, developing the infrastructures, equipment and facilities of the club.}, keywords = {Islamic Republic of Iran Army Ground Forces Sport Club,SWOT Analysis,Quantitative Strategy Planning Matrix (QSPM)}, title_fa = {طراحی و تدوین برنامه استراتژیک باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران}, abstract_fa = {سازمان­ها در قرن بیست و یکم با عوامل محیطی نامطمئن، تغییر و تحولات فناوری، مشتری­گرایی و رقابت سرسام­آور روبرو هستند. از مهم‌ترین راهکارها برای مقابله با این محیط پویا، افزایش توانمندی­ها، رشد و بقای بلندمدت، بهره­گیری از فرصت­ها و رویارویی با تهدیدها، به‌کارگیری مدیریت استراتژیک می­باشد. هدف کلی این تحقیق، تدوین برنامه استراتژیک (راهبردی) باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی زمینی ارتش است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و در حوزه مطالعات استراتژیک قرار می­گیرد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران، کارشناسان و کارکنان باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی زمینی به تعداد 45 نفر است که به دلیل محدود بودن از سرشماری استفاده گردید. با استفاده از روش دلفی، جلسات و چندین مرحله تحلیل راهبردی ابتدا ذی‌نفعان درونی و بیرونی، بیانیه مأموریت، ارزش‌های کلیدی و چشم­انداز باشگاه تدوین گردید؛ سپس عوامل داخلی و خارجی تعیین و ماتریس SWOT تشکیل و موقعیت استراتژیک باشگاه مشخص گردید. استراتژی­های مناسب برای باشگاه نیروی زمینی ارتش تدوین و با استفاده از روش ماتریس برنامه­ریزی استراتژی کمی (QSPM) اولویت‌بندی شدند. بر اساس نتایج تحقیق، مهم‌ترین استراتژی­هایی که باشگاه می­تواند اجرا کند عبارتند از: توانمندسازی منابع انسانی باشگاه، افزایش منابع مالی باشگاه، توسعه ساختار باشگاه، توسعه زیرساخت­ها، تجهیزات، اماکن و تأسیسات ورزشی باشگاه.}, keywords_fa = {باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی زمینی,تجزیه‌وتحلیل SWOT,ماتریس برنامه‌ریزی استراتژی کمی (QSPM)}, url = {https://jmm.iranjournals.ir/article_37239.html}, eprint = {https://jmm.iranjournals.ir/article_37239_1d7fe96717a65ca8a31e34af727049e3.pdf} }