TY - JOUR ID - 701001 TI - تأثیر آموزش‌های مجازی بر عملکرد تحصیلی با نقش تعدیل کنندگی استرس روانی در طول دوره بیماری کرونا JO - فصلنامه مدیریت نظامی JA - IAMU LA - fa SN - 1735-5699 AU - دولتی, حسن AD - مدیر گروه مدیریت Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 22 IS - 86 SP - 35 EP - 54 KW - عملکرد تحصیلی KW - آموزش مجازی KW - استرس روانی DO - 10.22034/IAMU.2022.541642.2666 N2 - این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آموزش‌های مجازی بر عملکرد تحصیلی با نقش متغیر تعدیل کننده استرس روانی در طول دوره بیماری کرونا انجام شد. از نظر هدف کاربردی و ازنظر روش، توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری،مشتمل بر 130 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مهر 1399 الی خرداد 1400 بود که به صورت مجازی در کلاس‌های آموزشی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) شرکت داشتند. روش نمونه‌گیری به صورت تصادفی و  حجم نمونه بر مبنای  جدول مورگان تعداد 97 نفر بود ابزار گردآوری داد‌ها  مشتمل بر سه پرسشنامه است که بر اساس طیف لیکرت تنظیم‌شده بودند. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از طریق رگرسیون خطی تحلیل مسیر و روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم‌افزا و PLS انجام گرفت. نتایج تحقیق حاکی از آن بود که آموزش مجازی بر عملکرد تحصیلی تأثیر مثبت و معناداری دارد و علاوه بر این نقش تعدیل کننده استرس روانی بر رابطه بین آموزش مجازی و عملکرد تحصیلی  نیز معنادار بود بطوریکه با افزایش استرس میزان تأثیر آموزش مجازی بر عملکرد تحصیلی کاهش و با کاهش استرس میزان این تاثیرگذاری افزایش داشت. UR - https://jmm.iranjournals.ir/article_701001.html L1 - https://jmm.iranjournals.ir/article_701001_c59b9dec8b68da9f5c3e4eaaaba77e8e.pdf ER -