فهرست منابع
اجتهادی، مصطفی؛ قورچیان، نادرقلی؛ جعفری، پریوش و شفیعزاده، حمید (1390). شناسایی ابعاد و مؤلفههای بهسازی اعضای هیئت علمی به منظور ارائه یک الگوی مفهومی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 62.
احمدی شاعرلو، مهناز (1392). شناسایی وضعیت بالندگی اعضای هیئت علمی در رشته علوم انسانی در دانشگاههای دولتی، آزاد و پیام نور استان اردبیل. رساله دکتری، دانشگاه شهید بهشتی.
پورکریمی، جواد (1388). طراحی الگوی بهسازی اعضای هیئت علمی جهاد دانشگاهی. دانشگاه تربیت معلم.
جمشیدی، لاله (1386). بررسی وضعیت بالندگی اعضای هیئت علمی شهید بهشتی و ارائه الگویی به منظور بهبود مستمر آن. دانشگاه شهید بهشتی.
حسینی، سید محمود (1376). راهبرد و روشهای ارتقا و توسعه قابلیتها و مهارتهای اعضای هیئت علمی در دانشگاههای ایران. مجموعه مقالات نخستین سمینار آموزش عالی در ایران، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
دراکر، پیتر (1999). چالشهای مدیریت در سدۀ 21. ترجمه عبدالرضا رضایینژاد (1381)، تهران: نشر فرا.
رمزدن، پال (1997). یادگیری رهبری در آموزش عالی. ترجمه عبدالرحیم نوهابراهیم و همکاران (1380). تهران: مؤسسه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی.
زارعی ساروکلائی، مائده (1390). بررسی موانع سازمانی تأسیس مراکز توسعه کارایی اعضای هیئت علمی از دیدگاه استادان دانشگاه شهید بهشتی. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
زاهدی، سکینه و بازرگان، عباس (1392). نظر اعضای هیئت علمی درباره نیازهای توسعه حرفهای آنان و شیوههای برآوردن نیازها. فصلنامۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 67.
شفیعزاده، حمید؛ قورچیان، نادرقلی؛ اجتهادی، مصطفی و جعفری، پریوش (1390). بررسی وضعیت بهسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی؛ مطالعه موردی منطقه 8. فصلنامۀ رهبری و مدیرت آموزشی، 5(1).
فراستخواه، مقصود (1388). دانشگاه و آموزش عالی: منظرهای جهانی و مسئلههای ایرانی. تهران: نشر نی.
قرونه، داود (1393). ارائه الگویی برای بالندگی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران. رساله دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشگاه تهران.
کریمیان، زهرا و ابوالقاسمی، محمود (1391). آموزش و بالندگی اعضای هیئت علمی در دانشگاههای علوم پزشکی، نگاهی به گذشته، چشماندازی از فردا. نامه آموزش عالی، 5(17).
محبزادگان، یوسف (1392). طراحی الگوی بالندگی اعضای هیئت علمی در دانشگاههای تهران. رساله دکتری، دانشگاه شهید بهشتی.
محبزادگان، یوسف؛ پرداختچی، محمدحسن؛ قهرمانی، محمد و فراستخواه، مقصود (1392). تدوین الگویی برای بالندگی اعضای هیئت علمی با رویکرد مبتنی بر نظریه دادهبنیاد. فصلنامۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 70.
مرزبان، زهرا (1388). بررسی ضرورت تأسیس مرکز بالندگی اعضای هیئت علمی در دانشگاه شهید بهشتی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی (1392). آمار آموزش عالی ایران در سال تحصیلی 1391-1392. گروه پژوهشهای آماری و فناوری اطلاعات مؤسسه.
نوهابراهیم، عبدالرحیم و پورکریمی، جواد (1387). ارائه الگوی مفهومی بهسازی اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی. فصلنامۀ پژوهش در نظامهای آموزشی.
Brody, C., & Scholar, F. (2007). Success Factors for Faculty Development in Thailand Higher Education. TUSEF: http://www.fulbrightthai.org/.
Caffarella, R. S., & Zinn, L. F. (1999). Professional development for faculty: A conceptual framework of barriers and supports. Innovative Higher Education, 23(4).
Camblin, L. D., & Steger, J. A. (2000). Rethinking faculty development. Journal of Higher Education, 39(1).
Daigle, S. L., & Jarmon, C. G. (1997). Building the campus infrastructure that really counts. Education Review, 32(4).
Drummond-Young, M., et al. (2010). A comprehensive faculty development model for nursing education. Journal of Professional Nursing, 26(3).
Gullatt, D. E., & Weaver, S. W. (1997). Use of faculty development activities to improve the effectiveness of U.S. institutions of higher education. Paper Presented at the Annual Meeting of the Professional and Organizational Development Network in Higher Education(22nd, Hines City, October 16–19).
Laursen, S., & Rocque, B. (2009). Faculty development for institutional change: Lessons from an ADVANCE project. The Magazine of Higher Learning, 41(2).
McAfee, O. (2008). Current Characteristics of Faculty Development in Public Two-Years Colleges in Arkansas. Doctoral Thesis, University of Capella, School of business.
McQueen, R. M. (1980). The impact of staff development programs on public community college teachers in Texas. (Doctoral dissertation, University of North Texas, Denton, TX). Dissertation Abstracts International.
Moore, D. A., et al. (2002). Teaching implications of different educational theories and approaches. Journal of Veterinary Medical Education, 29(2).
Murray, J. (2000). Faculty Development in Texas Tow-year Collages. Journal of Research and Practice, 24(4).
Naeem Uahkhan, M. (2005). Designing A Model for Staff Development in Higher Education in Pakistan. University of Arid Agricultur, Rawalpindi.
Power, M. (2007). A dual-mode university instructional design model for academic development. International Journal for Academic Development, 13(1).
Redmon, K. D. (2012). Effectiveness of Faculty Development Programs From the Perceptions of Faculty Member at the Selected Illinois Community Colleges. Doctoral Thesis, Illinois University, Department of Educational Administration and Foundations.
Sorcinelli, M., Austin, A., Eddy, P., & Beach, A. (2006). Creating the future of faculty development, learning from the past, understanding the present. Bolton: Anker Publishing.
Wesley, J. (2005). Current Characteristics of Faculty Development in Public Two-Year Colleges in Texas. Doctoral Thesis, University of Texas. Retrieved on 7th Jan.
Wilkerson, E., & Irby, D. M. (1998). Strategies for improving teaching practices: A comprehensive approach to faculty development. Academic Medicine, 73(4).