فهرست منابع
جمشیدی، گوهرریزی، اعظم. عباسی سروک، لطفاله. شریعتمداری، مهدی. کردستانی، فرشته. (1399). ارائه الگوی دانشگاه پژوهش محور برای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران، علوم اجتماعی، 14 (2) ، 83-61.
حیاتی، علی. حیدری، رقیه. حسنلو، نرگس(1394) . تأملی بر رویکرد پژوهش محوری در فرایند آموزش با تأکید بر نظریه ساختگرایی، دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار، 18 (4) ، 89-73.
حسینی، سید رسول (1399). ارائه چارچوب توسعه فرهنگ پژوهش در مراکز دانشگاه فرهنگیان، مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 10 (31) ، 62-35.
حسینپورطولازدهی، شهره. زینآبادی، حسنرضا، عبدالهی بیژن، عباسیان، حسین (1396). آموزش و یادگیری پژوهشمحور در محیط ساختنگرا: طراحی مدلی بر اساس پژوهش پدیدارنگارانه، فصلنامه تعلیم و تربیت،8 (4)، 28-9
حسین پور، شهره. زین آبادی، حسن رضا (1398). مدرسه پژوهشمحور: تدوین و آزمون یک الگوی علی به روش ترکیبی اکتشافی، فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش، ۱۶ (۱)، 48-27
سپهوند, رضا. موسوی, سیدنجم الدین. کولیوند, حسن. (1399). عوامل موثر بر توسعه آموزشهای پژوهشمحور در دانشگاههای افسری آجا، آموزش علوم دریایی، 7 (3)، 91-75.
قاضی اردکانی، راحله. ملکی، حسن. صادقی، علیرضا. درتاج، فریبرز. (1396). طراحی الگوی برنامه درسی پژوهش محوری در مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی برای پرورش تفکر و خلاقیت در دانش آموزان، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 7 (3) ، 106-63.
عالیپور، علیرضا. عنایتی، ترانه (1396). تجاریسازی تحقیقات دانشگاههای نسل چهارم، مطالعات بین رشتهای دانش راهبردی، 7(26) ، 53-76.
کولیوند، حسن. لطفی جلالآبادی، مصطفی. آتشی، سیدحسین. زراعتی، محسن.(1392)، ارائه الگویی تحلیلی برای تحقق آموزشهای پژوهشمحور در دانشگاههای افسری آجا (مورد مطالعه؛ دانشگاه هوایی شهید ستاری)، فصلنامه مدیریت نظامی، 13 (51) ، 106-73.
Altbach, P.G. (2010). Peripheries and Centers: Research Universities in Developing Countries. Boston College, United States, Higher Education Management and Policy, 17 (1), 87-101.
Aarts, E. (2014). Towards a 3rd generation university. Where science meets business. Technische Universiteit Eindhoven University of Technology, 8 (5), 123-148.
Afdal, H. & Damşa, C.I. (2018). Research-based education - an exploration of interpretations in two professional higher education programmes, In Maassen. Springer Publishing Company, 14 (3), 129-148.
Hepworth, M., & Walton, G. (2009). Teaching information literacy for inquirybased Learning, Elsevier, 15 (3), 23-45.
Huet, I. (2019). Research-based education as a model to change the teaching and learning environment in STEM disciplines, a Centre for Higher Education Research and Practice, Kingston University, Kingston upon Thames, United kingdom, 17 (3), 121-139.
Huet, I, Nikos J. Mourtos, N. C., Osvaldo P., José T., (2007). Models for research-based teaching in engineering courses: a case-study at the University of Aveiro (PT) and San José State University (USA), Coimbra, Portugal International Conference on Engineering Education – ICEE , September 3 – 7, 18 (1), 121-141.
Kashif, M., N.J. Dewasiri, S. R., & Maduka U.( 2022). South Asian Journal of Marketing, Vol. 3 No. 1, Emerald Publishing Limited, 23 (4), 1-6.
Rodenbusch, S. E., Paul, R. H., Sarah. L. S., & Erin, L. D. (2016). Early Engagement in Course-Based Research Increases Graduation Rates and Completion of Science, Engineering, and Mathematics Degrees. CBE-Life Sciences Education 15 (2). doi:10.1187/cbe.16-03-0117, 8 (2), 56-72.
Shabbir. A., Abbas., & M. Qaisar (2019). Research-Oriented Teaching and Students’ Academic Performance: Perception of University Teachers,
European Online Journal of Natural and Social Sciences 2019;
www.european-science.com, 8(1),1-8.
Talanquer, V., Tomanek, D., & Novodvorsky, I. (2013). Assessing students' understanding of inquiry: What do prospective science teachers notice? Journal of Research in Science Teaching, 50(2), 189-208.
Tosati, S., Lawthong, N., & Suwanmonkha, S. (2015). Development of an appreciative inquiry and assessment processes for students’ self-knowing and self-development. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 191 (4), 753-758.
Vauderwange, O., Javahiraly, N., Curticapean, Dan, O.(2019). "Concept and development of research-oriented education in the university context," Proc. SPIE 11143, Fifteenth Conference on Education and Training in Optics and Photonics: ETOP 2019, Quebec City, Quebec, Canada, 14 (6), 423-451.
Zuzana, J., Stanislav, L. Martina, H., Ľubomír s, Jan G, Brigita B, Marian K.(2016). Efficacy of Inquiry-based learning in mathematics, physics and informatics in relation to the development of students´ inquiry skills. Journal of Baltic Science Education.15(5),559-574 .