1
دکتری مدیریت-مدیریت رسانه،دانشکده مدیریت،دانشگاه افسری امام علی(ع)-تهران-ایران
2
مدرس دانشگاه افسری امام علی(ع)
10.22034/iamu.2023.2015896.2976
چکیده
زمینه: فقدان قدرت تصور، درک و یادگیری رفتار اخلاقی را نمیتوان با بیانیههای سازمانی یا آموزشهای سنتی جبران نمود. این درحالیست که فناوریهای شبیهسازی دیجیتال همچون واقعیت مجازی از طریق فراهمآوردن بستر تصور نتایج اعمال در محیط شبیهسازی شده و تقویت قوه تصور افراد و اینکه بتوانند چیزها را از منظر دیگران ببینند، میتواند به یادگیری رفتار اخلاقی کمک کند. هدف: هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر کاربرد هوش مصنوعی در بازی جنگ بر عملکرد شناختی فرماندهان و رزمندگان در نبردهای دریایی آینده است. روش پژوهش: پژوهش حاضر از حیث هدف اکتشافی و از حیث روششناسی کیفی و از نوع فراترکیب میباشد. جامعه آماری پژوهش، متشکل از مطالعات کیفی معتبر منتشرشده در حوزه کاربرد فناوریهای شبیهسازی دیجیتال (با تمرکز بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده) در یادگیری شناختی اجتماعی تا سال 1401 میباشد. یافتهها: پنج مولفه تلقین ناخودآگاه احساس حضور فراگیر در محیط یادگیری، افزایش ظرفیت پردازش شناختی مفاهیم انتزاعی و غیرقابل تجربه عینی، قابلیت درک عمیق سوژه در محیط شبیهسازی، تقویت انگیزه یادگیری، بهبود خلاقیت در رابطه با موضوع یادگیری به عنوان تاثیر کاربرد فناوری شبیهسازی دیجیتال بر یادگیری شناختی اجتماعی رفتار اخلاقی در سازمانهای دفاعی شناسایی گردید. نتیجهگیری: فناوریهای شبیهسازی دیجیتال به واسطه فراهمآوردن امکان تجربه متوالی و عینی سوژه یادگیری و همچنین ایجاد انعطاف در سناریوهای آموزشی، قادر خواهند بود تحولی چشمگیر در یادگیری شناختی اجتماعی و توسعه رفتار اخلاقی در سازمانهای نظامی ایجاد نمایند.
Davis, Paul and Bracken, Paul (2022). Artificial Intelligence for Wargaming and Modeling. Journal of Defense Modeling and Simulation: Applications, Methodology, Technology (2022). Pp 1-16. doi: 10.1177/15485129211073126.
Cheatham, M. M. (2018). Wars of cognition. air and space power journal, 17, 16-30.
Johnson, Robert (2014). Reconsidering Future War. Quarterly parameters, the US army war college, 44 (1), PP 65-76.
McKinsey & Company (2023). What is AI?.
Klimer, R. A.(1996). Applications of Artificial Neural Networks to Combat Simulations. Comput. Modelling, 23(1), pp. 91-99.
Smith, Roger (2022). ApplyingAIDeepLearningtotheDOD’sbigsimulationand trainingprojects. Proceedings of the 2022 ACM SIGSIM Conference on Principles of Advanced Discrete Simulation, New York: 113-118. https://doi.org/10.1145/3518997.3534118.
Sdi (2023). THE MOST USEFUL MILITARY APPLICATIONS OF AI IN 2023 AND BEYOND. https://sdi.ai/blog/the-most-useful-military-applications-of-ai/
FlySight (2023). Artificial Intelligence in Military Technology. Available from: https://www.flysight.it/artificial-intelligence-in-military-technology-8-applications-examples/
فرهنگ, سجاد, & آروند, حمید. (1402). کاربرد هوش مصنوعی در بازی جنگ برای بهبود عملکرد شناختی در نبردهای دریایی ترکیبی. فصلنامه مدیریت نظامی, 23(92), 57-78. doi: 10.22034/iamu.2023.2015896.2976
MLA
سجاد فرهنگ; حمید آروند. "کاربرد هوش مصنوعی در بازی جنگ برای بهبود عملکرد شناختی در نبردهای دریایی ترکیبی". فصلنامه مدیریت نظامی, 23, 92, 1402, 57-78. doi: 10.22034/iamu.2023.2015896.2976
HARVARD
فرهنگ, سجاد, آروند, حمید. (1402). 'کاربرد هوش مصنوعی در بازی جنگ برای بهبود عملکرد شناختی در نبردهای دریایی ترکیبی', فصلنامه مدیریت نظامی, 23(92), pp. 57-78. doi: 10.22034/iamu.2023.2015896.2976
VANCOUVER
فرهنگ, سجاد, آروند, حمید. کاربرد هوش مصنوعی در بازی جنگ برای بهبود عملکرد شناختی در نبردهای دریایی ترکیبی. فصلنامه مدیریت نظامی, 1402; 23(92): 57-78. doi: 10.22034/iamu.2023.2015896.2976