منابع
قران کریم.
ابن مسکویه، ابوعلی احمد بن محمد. (1389 ق). تهذیب الأخلاق و تطهیر الأعراق. بیروت: منشورات دار مکتبة الحیاة.
ابن منظور، محمد بن مکرم. (1414). لسان العرب. بیروت: دارالصاد بیروت.
احمدی، اردشیر؛ علییاری، شهرام؛ ندرتی، رضا. (1396). ارائه الگویی برای ارزیابی شایستگیهای پاسداری در سازمانهای دفاعی. فصلنامه راهبرد دفاعی، شماره 57، صص 130-105.
اردلان، امید؛ سید مهدی، الوانی. (1397). طراحی و تبیین الگوی مناسب شایستهسالاری در نظامهای جذب و گزینش سرمایههای انسانی در دانشگاههای افسری ارتش ج. ا. ایران. نشریه راهبرد دفاعی، دوره 16، شماره 62، صص 35-1.
اسلامی ندوشن، محمدعلی (1376). زندگی و مرگ پهلوانان در شاهنامه. تهران: آثار.
اسماعیلپور، محمدمهدی. (1385). ایثار و عرفان. شیراز: انتشارات نوید.
بابایی، محمدباقر. (1396). راهبرد حصار فرهنگی در تقابل با جریان نفوذ از منظر قرآن، فصلنامۀ سیاست دفاعی. شمارۀ 98، دوره 25: 161-186.
باقری، خسرو. (1383). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. جلد 1، تهران: مدرسه.
برقی، میکاییل. (1392). طراحی و تبیین الگوی شایستگیهای مدیران پروژههای ملی کشور با تمرکز بر ریسک. رساله دکتری، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران.
پورحسین، رضا. (1394). تربیت حماسی و دینی. ماهنامه کودک. ش 38.
حمیدیان، سعید (1387). درآمدی بر اندیشه و هنر فردوسی. تهران: ناهید.
خوشناموند، محسن؛ فیاض، ایراندخت؛ سلحشوری، احمد و طایفی، شیرزاد. (1400). تبیین مبانی، اهداف، اصول و روشهای تربیت حماسی در شاهنامه فردوسی (برای دوره کودکی). فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، دوره 29، شماره 50، صص 205-177.
خوشناموند، محسن؛ فیاض، ایراندخت؛ طایفی، شیرزاد و سلحشوری، احمد. (1401). تبیین مفهوم شجاعت در شاهنامه فردوسی و ارائه راهکارهای آن برای تربیت حماسی کودکان. نشریه معرفت، سال 31، شماره 295، صص 95-85.
خیراندیش، مهدی؛ زراعتی، محسن؛ کریمی طاهر، رسول. (1396). الگوی شایستگیهای مدرسی دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه علمی آموزش علوم دریایی، دوره 4، شماره 3، صص
دهخدا، علیاکبر. (1377). لغتنامه. تهران: دانشگاه تهران.
دیانی، مسعود. (1392). تربیت حماسی؛ چیستی و چرایی. مجلۀ خیمۀ معرفت، شماره 14: 1-28.
راغب اصفهانی، حسین بن محمد. (1412). المفردات فی غریب القرآن. دمشق ـ بیروت: دارالعلم الشامیه.
رزمجو، حسین. (1375). «عدالتجویی و ظلمستیزی فردوسی»، در نمیرم از این پس که من زندهام. مجموعهی مقالات کنگرهی جهانی بزرگداشت فردوسی (هزارهی تدوین شاهنامه)، به کوشش غلامرضا ستوده، تهران.
رنجبر، احمد (1361). جاذبههای فکری فردوسی. تهران: امیرکبیر.
ریاحی، محمدامین (1382). فردوسی. تهران: طرح نو.
ریاض، محمد. (1382). فتوّتنامه تاریخ، آیین، آدابورسوم. به اهتمام عبدالکریم جربزهدار. تهران: اساطیر.
سنچولیمقدم، رضا (1394). امربهمعروف و نهی از منکر در شاهنامه(پایاننامه مقطع کارشناسی ارشد). دانشکده زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه زابل، زابل.
شبانی، راضیه؛ حجتی، اکرم؛ قربانی، رضا. (1394). شناسایی شایستگی فرماندهان یگانهای تیپ دانشجویی دانشگاه افسری امام علی (ع). مدیریت نظامی، شماره 57، سال 15، صص 101-82.
شفیعی کدکنی، محمدرضا. (1352). انواع ادبی. مجله خرد و کوشش. شماره 11 و 12: 119- 96.
صفا، ذبیحالله. (1374). حماسهسرایی در ایران. تهران: فردوسی.
عالمزاده نوری، محمد. (1396). بررسی اجمالی مهمترین گزارههای تربیت حماسی. نشریه خلق. شماره 58.
عسگری، ناصر؛ خیراندیش، مهدی. (1396). الگوی شایستگیهای افسری تراز انقلاب اسلامی برای پیشبرد گام دوم (تحلیل بیانات فرماندهی معظم کل قوا در نیروهای مسلح). همایش «گام دوم انقلاب پیشرانها، چالشها و الزامات تحقق در نیروی هوایی ارتش»، تهران
عمید، حسن. (1377). فرهنگ فارسی عمید. تهران: امیرکبیر.
فتحعلی، محمود، مصباح، مجتبی و یوسفیان، حسن. (1391). فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. تهران: مدرسه.
فراهیدی، خلیل بن احمد. (1410). کتاب العین. قم: هجرت.
فردوسی، ابوالقاسم. (1394). شاهنامه. نرمافزار بر اساس نسخه چاپی مسکو. مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی.
فروزانفر، احمد، داوودی مقدم، فریده و عسگری، زهرا (1396). مضامین شاخص ادبیات پایداری در بخش حماسی شاهنامة فردوسی. نشریه ادبیات پایداری. 9(17): 253-269.
کزازی، میرجلالالدین. (1376). رؤیا، حماسه، اسطوره. تهران: مرکز.
مختاری، محمد. (1368). حماسه در رمز و راز ملی. تهران: قطره.
مرادی آییشه، شعبان؛ حسینقلیپور یاسوری، طهمورث؛ سیدجوادین، سیدرضا؛ خیراندیش، مهدی. (1397). الگوی شایستگی فرماندهی از منظر فرماندهی معظم کل قوا، نشریه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. دوره 11، شماره 2، صص 147-140.
مرکز فرهنگی و تبلیغی آیندهسازان. (1392). گفتارهایی در تربیت حماسی. قم: امام عصر- مرکز فرهنگی و تبلیغی آیندهسازان.
مطهری، مرتضی. (1382). تعلیم و تربیت در اسلام. تهران: صدرا.
مطهری، مرتضی. (1388). حماسۀ حسینی (مجموعه آثار جلد 17). تهران: صدرا.
موسوی، سید مهدی. (1392). تربیت حماسی، الگوی تربیت مهدوی. مجلۀ مشرق موعود، 7(26): 91-114.
نراقی، احمد بن محمدمهدی. (1348). معراج السعاده. قم: طوبای محبت.
نصیری، علیاصغر. (1399). «سیره شهید سلیمانی در افزایش سرمایهی اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر عنصر اعتماد». فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، سال بیست و سوم، شماره 89: 59 ـ 83.
نوروزی، خورشید. (1386). تحلیل نوع ادبی سمک عیار. ادبیات عرفانی و اسطورهشناختی.3(9): 135-159.
وکیلیان، منوچهر (1381). تاریخ آموزشوپرورش در ایران و اسلام. تهران: پیام نور.
یغمایی، اقبال (1389). ز گفتار دهقان. تهران: توس.
Katz, R. (1974). Skills of an Effective Administrator Harvard Business Review, September-OctoberStoner, London; Prentic-Hall...
Snyder, C. R., Lopez, S. J., & Pedrotti, J. T. (2010). Positive psychology: The scientific and practical explorations of human strengths. Sage Publications.
Spencer, L. M., & Spencer, S. M. (1993). Competence at work. New York, NY: John Wiley & Sons.