فهرست منابع
استکی، مهناز. کوشکی، شیرین؛ و واعظ، الهام (1389). رابطه سبکهای تفکر و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی ریاضی در دانشآموزان. تحقیقات روانشناختی، 2، 93-105.
امامیپور، سوزان و سیف، علیاکبر (1382). بررسی تحولی سبکهای تفکر در دانشآموزان و دانشجویان و رابطه آنها با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 2(3)، 35-56.
بخشایش، علیرضا (1391). بررسی مقایسهای رابطه بین سبکهای تفکر و راهبردهای یادگیری با عملکرد تحصیلی در میان دانشجویان دختر دانشگاههای دولتی و آزاد یزد. فصلنامه علمی پژوهشی زن و جامعه، 3(4)، 91-113.
پیرمحمدی، غلامرضا. خدایی، علی. یوسفی، هادی. شریعتی، فرهاد و دستا، مهدی (1389). رابطه سبکهای تفکر و رویکردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 2(1)، 69-94.
حجازی، الهه. لواسانی، مسعود و بابایی، ابوالفضل (1390). رابطۀ ادراک از ساختار هدفی کلاس، سبکهای تفکر، رویکردهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. پژوهش در برنامهریزی درسی، 2(3)، 28-38.
خسروی بابادی، علیاکبر. کوشکی، شیرین و باقری، ابراهیم (1391). بررسی عملی بودن، اعتبار، روایی و نرمیابی پرسشنامه سبکهای تفکر استرنبرگ بر روی کارکنان شرکت گاز استان خراسان رضوی و رابطه آن با رضایت شغلی. تحقیقات روانشناختی، 16، 27-50.
رضوی، عبدالحمید و علیشیری، احمد (1384). بررسی تطبیقی رابطه بین سبکهای تفکر دختران و پسران دبیرستانی با پیشرفت تحصیلی آنان. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 12، 86-108.
سرمد، زهره (1388). آمار استنباطی: گزیدهای از تحلیلهای آماری تکمتغیری. تهران: انتشارات سمت.
شکری، امید. خدایی، علی. دانشورپور، زهره. طولابی، سعید و فولادوند، خدیجه (1388). کاربردپذیری نظریه خود- مدیریتی روانی استرنبرگ در موقعیتهای تحصیلی: سبکهای تفکر و پنج رگه بزرگ شخصیتی. مجله علوم رفتاری، 10، 286-297.
شکری، امید. کدیور، پروین. فرزاد، ولیالله. سنگری، علیاکبر و غنایی، زیبا (1385). نقش رگههای شخصیت و سبکهای تفکر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان: ارائه مدلهای علّی. فصلنامه روانشناسان ایرانی، 7، 219-235.
فتحاللهی، علیاکبر و هومن، حیدرعلی (1384). بررسی عملی بودن، اعتبار، روایی و نرمیابی مقیاس سنجش سبکهای تفکراسترنبرگ- واگنر برای مدیران مؤسسات عالی تهران. فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی، 2، 93-122.
فرزاد، ولیالله. کدیور، پروین. شکری، امید و دانشورپور، زهره (1386). بررسی تحلیل عاملی تأییدی و همسانی درونی پرسشنامه سبکهای تفکر (فرم کوتاه) در دانشجویان. فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز، 6، 89-110.
فرهوش، معصومه و احمدی، مهرناز (1392). رابطه سبکهای تفکر و راهبردهای یادگیری با انگیزش پیشرفت. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 35، 297-306.
گلشکوه، فرزانه. احدی، حسن. عنایتی، میرصلاحالدین. عسگری، پرویز. حیدری، علیرضا و پاشا، غلامرضا (1388). رابطه بین سبکهای تفکر، انگیزه پیشرفت، پیشرفت تحصیلی و خلاقیت با کارآفرینی دانشجویان. یافتههای نو در روانشناسی، 10، 105-118.
محمودی، غلامرضا. جوادی، محمدجعفر و صحرائی، محسن (1392). رابطه سبکهای تفکر و تیپهای شخصیت با انگیزش پیشرفت در دانشآموزان دوره راهنمایی. تحقیقات روانشناختی، 18، 1-14.
معنویپور، داوود و خراسانی، بهناز (1384). اعتبار، روایی و هنجاریابی پرسشنامه سبکهای تفکر در دانشجویان. فصلنامه علوم تربیتی و زمینههای وابسته، 1، 87-103.
هومن، حیدرعلی (1388). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل. تهران: انتشارات سمت.
Bernardo, A. B. I., Zhang, L.-F., & Callueng, C. M. (2002). Thinking styles and academic achievement among Filipino students. The Journal of Genetic Psychology, 163(2), 149–163.
Busato, V. V., Prins, F. J., Elshout, J. J., & Hamaker, C. (2000). Intellectual ability, learning style, personality, achievement motivation and academic success of psychology students in higher education. Personality and Individual Differences, 29, 1057–1068.
Cano-Garcia, F., & Hughes, E. H. (2000). Learning and thinking styles: An analysis of their interrelationship and influence on academic achievement. Educational Psychology, 20(4), 413–430.
Chamorro-Premuzic, T., & Furnham, A. (2003). Personality traits and academic examination performance. European Journal of Personality, 17, 237–250.
Chamorro-Premuzic, T., & Furnham, A. (2004). A possible model for explaining the personality-intelligence interface. British Journal of Psychology, 95, 249–264.
Driskell, J. E., Hogan, J., Salas, E., & Hoskin, B. (1994). cognitive and personality predictors of training performance. Military Psychology, 6(1), 31–46.
Fan, W., & Zhang, L.-F. (2009). Are achievement motivations and thinking styles related: A visit among Chinese university students. Learning and Individual Differences, 19(2), 299–303.
Fan, W., Zhang, L.-F., & Watkins, D. (2010). Incremental validity of thinking styles in predicting academic achievements: An experimental study in hypermedia learning environments. Educational Psychology, 30(5), 605–623.
Fer, S. (2005). Validity and reliability of the Thinking Styles Inventory. Educational Sciences: Theory & Practice, 5(1), 55–68.
Fjell, A. M., & Walhovd, K. B. (2004). Thinking styles in relation to personality traits: An investigation of the Thinking Styles Inventory and NEO-PI-R. Scandinavian Journal of Psychology, 45(4), 293–300.
Furnham, A., & Chamorro-Premuzic, T. (2004). Personality and intelligence as predictors of statistics examination grades. Personality and Individual Differences, 37, 943–955.
Grigorenko, E. L., & Sternberg, R. J. (1997). Styles of thinking, abilities, and academic performance. Exceptional Children, 63(3), 295–312.
Mikulincer, M., & Shaver, P. R. (2007). Attachment in Adulthood: Structure, Dynamics, and Change. New York: Guilford Press.
Murphy, A., & Janeke, H. (2009). The relationship between thinking styles and emotional intelligence. South African Journal of Psychology, 39, 357–375.
Nikoupoor, J., Alam, M., & Tajbakhsh, M. (2012). Thinking style and achievement motivation: A survey study among Iranian EFL learners. International Journal of English and Literature, 2(3), 89−104.
O’Connor, M., & Paunonen, S. (2007). Big Five personality predictors of post-secondary academic performance. Personality and Individual Differences, 43, 971–990.
Park, S. K., Park, K. H., & Choe, H. S. (2005). Relationship between thinking styles and scientific giftedness in Korea. Journal of Secondary Gifted Education, 16(2–3), 87–97.
Sternberg, R. J. (1997). Thinking Styles. Cambridge: Cambridge University Press.
Sternberg, R. J., & Grigorenko, E. L. (1993). Thinking styles and the gifted. Roeper Review, 16(2), 122–131.
Sternberg, R. J., & Williams, W. M. (1997). Does the Graduate Record Examination predict meaningful success in the graduate training of psychologists? A case study. American Psychologist, 52, 630–641.
Zhang, L.-F. (1999). Further cross-cultural validation of the theory of mental self-government. Journal of Psychology, 133(2), 165–181.
Zhang, L.-F. (2000). Relationship between Thinking Styles Inventory and Study Process Questionnaire. Personality and Individual Differences, 29, 841–856.
Zhang, L.-F. (2001a). Do styles of thinking matter among Hong Kong secondary school students? Personality and Individual Differences, 31, 289–301.
Zhang, L.-F. (2001b). Thinking styles and personality types revisited. Personality and Individual Differences, 31, 883–894.
Zhang, L.-F. (2001c). Do thinking styles contribute to academic achievement beyond self-rated abilities? The Journal of Psychology, 135(6), 621–637.
Zhang, L.-F. (2002a). Measuring thinking styles in addition to measuring personality traits? Personality and Individual Differences, 33, 445–458.
Zhang, L.-F. (2002b). Thinking styles and modes of thinking: Implications for education and research. The Journal of Psychology, 136(3), 245–261.
Zhang, L.-F. (2002c). Thinking styles: Their relationships with modes of thinking and academic performance. Educational Psychology, 22(3), 331–348.
Zhang, L.-F. (2004). Revisiting the predictive power of thinking styles for academic performance. The Journal of Psychology, 138(4), 351–370.
Zhang, L.-F. (2005). Validating the theory of mental self-government in a non-academic setting. Personality and Individual Differences, 38(8), 1915–1925.
Zhang, L.-F. (2007). Intellectual styles and academic achievement among senior secondary school students in rural China. Educational Psychology, 27, 675–692.
Zhang, L.-F., & Higgins, P. (2008). The predictive power of socialization variables for thinking styles among adults in the workplace. Learning and Individual Differences 18(1), 11–18.
Zhang, L.-F., & Postiglione, G. A. (2001). Thinking styles, self-esteem, and socio-economic status. Personality and Individual Differences, 31(8), 1333–1346.
Zhang, L.-F., & Sachs, J. (1997). Assessing thinking styles in the theory of mental self-government: A Hong Kong validity study. Psychological Reports, 81, 915–928.
Zhang, L.-F., & Sternberg, R. J. (1998). Thinking styles, abilities, and academic achievement among Hong Kong university students. Educational Research Journal, 13, 41–62.
Zhang, L.-F., & Sternberg, R. J. (2000). Are learning approaches and thinking styles related? A study in two Chinese populations. The Journal of Psychology, 134(5), 469–489.
Zhang, L.-F., & Sternberg, R. J. (2005). A threefold model of intellectual styles. Educational, Psychology Review, 17(1), 1–53.
Zhang, L.-F., & Sternberg, R. J. (2009). Perspectives on the Nature of Intellectual Styles. New York: Springer.
Zhang, L.-F., & Wong, Y.-H. (2011). Hardiness and thinking styles: Implications for higher education. Journal of Cognitive Education and Psychology, 10(3), 294–307.
Zhang, L.-F., Sternberg, R. J. & Rayner, S. (2012). Handbook of Intellectual Styles: Preferences in Cognition, Learning, and Thinking. New York: Springer.